Dech, zvuk a ticho

Ahoj Šárko, ty jsi vytvořila pro Loonu seminář La-Dění těla. Proč La-Dění těla?

  • Mě to také zajímalo 😀 Název mi ale sám přišel a má to dvě roviny, samozřejmě je to ladění, jako když ladíš nástroj. Ale když tam dáš tu pomlčku, tak to je, že se to skrze ten zvuk se děje, tudíž, nechat se ladit nebo sladit a nebo se podívat, co se v tom těle děje a co se mi může dít skrze ten zvuk.

A když si budeme hrát se slovy – naladit, rozladit, vyladit, podladit, odladit …

  • Naše předložky jsou výborné. Síla slov je veliká a mocná a toto bych ráda předala. Každé naše slovo podkreslené emocí má velikou sílu a dopad. A když používáme svoje slova nevědomě, tak nemůžeme vědět, co si tím způsobujeme a tak je to samozřejmě i se zvuky. Zvuky z okolí nás rozlaďují. Když je někdo velmi citlivý, může ho rozladit i zvuk klimatizace nebo větráku. Když ten zvuk nebude na frekvenci Tvého těla, nebude souladný, tak tě bude rozlaďovat a bude Ti vadit. 

Co s tím, když bude nějaký takový zvuk, který nejsem schopná ovlivnit? Když z něho nemůžu uniknout. Jak tělo nastavit, nebo vyladit, aby mi ten zvuk přestal vadit? Dá se to?

  • To je velmi dobrá otázka, ale já si myslím, že to nejde, protože s tím budeš pořád bojovat, budeš vytloukat klín klínem, ve svém těle. Nejlepší a nejpřirozenější by bylo ho vypnout, nemít ho, neposlouchat ho, nebo z jeho dosahu odejít, protože Ty jeho frekvenci nepředěláš a není pro Tebe a pro Tvoje tělo dobrá a vadí ti. Je to jako s rádiem, ty ho můžeš přeladit. Zvuk ale nepřeladíš. Když by mi skřípala kamna, můžu je promazat a pak budou zvučet na jiné frekvenci a ten zvuk mi už nebude vadit.

Co když je to opravdu zvuk, ze kterého nemůžu odejít, nebo potřebuji na tom místě být, např. úřad, čekárna, plačící dítě,… Je možné nějakým jiným zvukem, nebo rytmem, který bych si k tomu zvuku přidala ten nepříjemný efekt a jeho melodii pozměnila?

  • Faktem je, že když bys začala sama v sobě zvučet, třeba mmmm, to mě velmi pomáhá. Takže když tou souhláskou zabalíš ten zvuk, tak by tě mohl přestat iritovat.

Co když ten nejotravnější zvuk vydává tvoje vlastní dítě, nejbližší člověk?

  • Otázka je, co Tě na tom ničí? S čím souvisí ten zvuk, které to dítě vydává? Čeho se v Tobě dotýká a jestli to náhodou není pro Tebe terapeutický zvuk. Doporučuji zjistit, co Tě na tom zvuku irituje a potom s tím dále pracovat. Takže pozorovat a zkoumat. 

Co je náplní Tvého semináře? Naladit se na zvuk svého těla? Co je to zásadní probírané téma?

  • Není to naladit se na zvuk, ale na zvuky. Tělo nemá jen jeden zvuk, ale každá buňka má vlastní zvuk. Když bys byla mistr, byla bys pravděpodobně schopná uslyšet každou buňku a cítit frekvenci a vibraci každé té buňky a pak bys to byla schopná i zazpívat. To znamená, že jsme takový orchestr. Orchestr, který nějak hraje. Když jsou všichni hráči v pohodě, hrají krásnou symfonii a když nejsou v pohodě, tak hrají rozladěnou a nebude to hezké. Účelem hry je mít orchestr právě dobře naladěný. Na to existují různé zvuky, tóny, samohlásky, pomáhající různým orgánům a to si budeme zkoušet a ladit si orgány na tyto zvuky. Těch se právě dotkneme a zazpíváme si je.
  • Je dlouhodobě vyzkoumáno, že „A“ pomáhá játrům na určitém tónu a když budeš zvučet „A“ pravidelně, budeš dělat svým játrům velmi dobře, ale musí se pravidelně, jinak to nefunguje. A druhá část je, že ty se můžeš se svými orgány, nebo s částmi těla (koleno, ucho,…) spojit. Buď Tě tam něco bolí a nebo volá po pozornosti. A když se s ním spojíš a ono Ti vyzní, co mu máš zazpívat, jakou melodii pro Tebe má. Každý zvuk, který zazvučíš, zazpíváš ten tón, tak už tímto uvolňuješ bolest nebo nemoc z toho místa. A dáváš pozornost té melodii a tím dáváš pozornost tomu místu. Takže ty se třeba spojíš se svým bolavým kolenem a říct si: “Tak co by teď zazpívalo moje koleno?” Je potřeba být v tichu a klidu, potřebuješ bezpečný a útulný prostor a v tu chvíli z každého něco vypadne. Není to často melodie, klidně to mohou být jen vzdechy, nemusí to být melodie, ale ve spoustě případů se rozezní i melodie. A jde to i obráceně, že ty z prostoru kolem, z kvantového pole, můžeš zazpívat melodii tomu svému místo. Jde to ven i dovnitř a může to pro tebe udělat i někdo jiný.

Je nějaká melodie středu? středu těla? zdrojového místa?

  • Co je ten střed? Solar? Srdce?

Napadlo mě to v souvislosti s tekutinovým tělem, že máme každý nějaký zdrojový bod a v rámci tekutinového těla, se na něj můžeme napojit. Když voda vede zvuk a my jsme voda a z toho bodu léčit celé tělo?

  • Ano to by mohlo fungovat a dává to smysl. Ten bod určitě bude znít. A když se spojíš s tím místem a má-li ono tuto moc, tak ano, tak si tu léčivou energii rozliješ.
  • Ono se to teď dá krásně mapovat, jak voda vede zvuk a jak se zvuk otiskuje do vody. Každé slovo se otiskne jinak a zmrazená vločka má pokaždé jiný tvar, kresbu, mandalu.
  • Existuje takzvané kódování vody, kdy ty do své sklenice s vodou budeš zpívat, znít slovo láska a když bys měla ty přístroje, které to umí, tak uvidíš jak vypadá její vločka a pak se můžeš rozhodnout, co budeš mít ze sklenice s láskou nebo ze sklenice kam jsi zvučela nenávist. Ono se to opravdu do té vody propisuje. A takto je to s každým zvukem.
  • Velmi zajímavé je třeba i tetování, to je velký zásah do těla, co do něj kóduješ. V tom kódu jde ta energie. Každé slovo a zvuk je kód a velmi záleží na záměru, s kterým je to psané. Takže když si na sebe něco napíšeš, měla bys velmi dobře vědět, co si tam píšeš a jakým písmem to píšeš a co to doopravdy znamená, aby to nebyl třeba vývar s nudlemi.

Takže se stáváš svým tetováním?

  •  Za mě to kód je, písmo vibruje. Rozhodně na Tebe jako kód působí Tvoje jméno. Máš ho zapsané na matrice, v občanským průkazu atd a ta písmenka září to co ta písmenka znamenají.  Je to Tvůj osobní kód, Tvoje osobní mantra. Takže i když si tak neříkáš, ale máš to tam v těch papírech zapsané, tak to s Tebou stejně hýbe ať chceš nebo ne. A proto, ve většině případech, když vědomí lidé mění svoje jméno, mění ho i v dokladech. Tam kde to máš zapsané, tak tam to září.

Bude se na semináři mluvit také o jménech?

  • Ano je to součást toho semináře, protože je to hodně důležité.

Jak seminář bude probíhat? Na co se účastníci mohou těšit? Co je Tvým hlavním záměrem?

  • Určitě to, aby si lidé zkusili, co s nimi zvuk dělá. Málo kdo to zkusí, protože sednout si a zvučet 10 minut, na to nemá každý, každý den prostor. A když to neuděláš, tak to nemůžeš pocítit, nebo když to děláš jen chvilku. Ale když to budeš dělat alp 10 minut, tak zjistíš, jestli to s Tebou hýbe a nebo to s Tebou nic nedělá. A já chci s těmi, kdo přijdou vyzkoušet různé zvuky. Třeba jeden je, když si chceš udělat nějakou čistku v těle. Je to jako když si představíš, že jsi v rentgenu. Bude Tebou projíždět rentgen, ty použiješ zvuk a uvidíš. On Ti bude dávat najevo,  jestli projde hladce a nebo jestli se musíš někde zastavit a setrvat, zvučet na tom jednom místě. Tím právě probíhá ta čistka a harmonizace systému.
  • Existují zvuky, které jsou tomu nakloněné a pak jsou další, že se díky nim můžeš sebevyjádřit a nebo něco sám sobě vyjádřit. Třeba lásku a jestli to vůbec umíme, jestli nám to jde. 🙂 Protože spoustě lidem to nejde a nebo to trvá nějakou dobu. Otevřít se tomu, že zvuk má veliký léčivý potenciál a že si ho neseme sami a že fakt existují jednoduché praxe, zvuky, které Ti mohou pomoct se dostat zpátky k sobě a ukázat, jak to teda každý má.
  • A rozhodně chci projít praxí zvuku orgánům, kterou jsem předávala v Loona Clubu. Vychází to z čínské medicíny. Zvučíš-li játrům, má to vliv i na žlučník a další orgány… Zvučí se hlavně plícím, srdci, ledvinám, slezině a játrům. A to si v klidu projdeme.

Stačilo by po semináři si vybrat jeden orgán, kterému budeme zvučet a tím harmonizovat celý systém? Dá se intuitivně posunout k dalším orgánům?

  • Ne, protože to má zákonitost. Sólově zvučet orgánům je skvělá věc a může Tě to intuitivně někam posunout, ale ono to má zákonitost, podle kterého se to jede a máš jet dle toho funkčního systému popořadě, postupně tak jak je to dané a nebo se to dá zvučet zrcadlově, ale nesmí se přeskakovat, nedělá to dobrotu. Tak jsem to byla učená dělat a bylo velmi silné doporučení, nestřídejte to.

Bude prostor pro improvizaci?

  • Říkám si, že by bylo hezké si zazpívat, uvidíme podle toho, kdo přijde a jaká bude nálada. Odpoledne by se to už mohlo povést, už budeme hezky naladění a v těle a mohli bychom si zazvučet podle toho, co každému přichází, nejen zvuky, ale i slova.

Na každý seminář přijdou přesně ti lidé, kteří tam mají být a napadá mě, jestli by se dalo udělat, že Tvůj seminář je to tělo, každý účastník je jeden orgán, část či buňka a tím pádem by to mohlo vytvořit parádní muziku přesně pro ten Tvůj seminář.

  • Může být. Můžeme si takto zahrát celkové tělo, protože každé jednotlivé tělo je součástí většího systému všech těl a jsou taky částmi orchestru. My bychom si mohli přesně toto zkusit a vytvořit to se záměrem, jinak by to nemělo smysl.
  • Může se také udělat, pojď teď zazvučet, jak zní Tvoje tělo a jdeme všichni a uvidíme, co to udělá.
  • A nebo se všichni naladíme na svoje játra a budeme všichni zpívat jako svoje játra, takže uděláme takovou jaterní skladbu. Játra song, nebo slezina song.

Používáš nástroje? Budeš tam mít svoje nástroje?

  • Na seminářích moc nehraji. I když je to zároveň velká součást a budu brát svoje ladičky, jak kovové a potom křišťálovou, která je naladěna na srdce, a to je velmi krásné a to bych ráda udělala takové malinkaté hudební lázně na chvíli, kde já budu do toho i zvučet. Ale základ bude, aby se lidé naučili zvučet sami. A sami se ladili. Účelem hry je, aby byl člověk celý nástrojem, aby nezvučel jen kouskem těla. Stejně jako housle, tělo houslí vibruje celé a to chci, aby se lidé naučili blahodárně rozlévat.
  • Ale je také důležité rozlišit la-dění těla a ladění těla. Protože ty se můžeš nechat ladit jakýmikoliv nástroji a můžeš je na sebe nechat působit. 
  • Jsem si teď vyzvučela rýmu. Plazma i světlo funguje na frekvenci a zvuk taky. Tak jsem si dala záměr “prošťouhnout si dutiny”, zavřela jsem oči a zvučela jsem a představovala jsem si, jak ten zvuk dutiny pročišťuje a opravdu ta rýma proběhla velmi snadno. Nevyléčila jsem si ji, ale bylo to mnohem pohodovější.

Plazma, léčení funguje tak, že když použiješ frekvenci viru, bakterie, parazita, jak je to rozvibruje, až je to zabije. Takže moje otázka zní, když já najdu svoji frekvenci a budu si ji zvučet, tak co?

  • Záleží na tom záměru. Nízké vibrace mají nízkou frekvenci, smutek má kolem 100Hz a ta nízká solfeggio frekvence je právě vhodná na to, ten smutek dát pryč. 

Takže já se navibruji na frekvenci svého smutku a tím ho rozpustím?

  • Ty ho uvidíš, obejmeš ho a přijmeš a tím se to léčí. Uvidět, přijmout, to je jasné, ale když tam dáš i tu frekvenci, tak jako bys jí dala správné místo. 
  • Záměr s tou mou rýmou byl, zvučet to, aby mi to s rýmou pomohlo a tak se dělo. Objevil se zvuk, který mi to pomohl zařídit.

Co když mi nejde se zanořit do sebe, do ticha sama sebe a najít ten léčivý zvuk, můžu si náhodně intuitivně vybrat píseň? Tak teď bych se potřebovala zbavit smutku, co by mi teď pomohlo? Pustim rádio… Dá se s tím takto pracovat, hrát si s tím, jako když si tahám kartu?

  • Já když nemám svůj vlastní záměr, tak si pouštím hudbu, pustím náhodné přehrání, buď ze svého seznamu a nebo náhodně úplně a vždy přijdou emoce, buď smutek a já se vypláču a nebo mě to rovnou rozveselí a rozradostní a i tak to pomůže. Můžeš to použít jako sprchu, nebo kartáč a je to dobré, má to bezva efekt.
  • U každé písně se mi to i děje jinak, pokaždé mi jedna a ta samá píseň ukáže nebo vytáhne něco jiného. Přichází i otázky nebo emoce, když si ji přiznám, tak ukáže s čím souvisí. Ukáže se k čemu to patří a pak je to vyřešený a nebo budeš vědět, co s tím můžeš dělat dál.

Čakry a energetická cetra a zvučení. Jak to funguje?

  • Znám dva systémy, podle kterého se dá zvučet. Oba dva pracují se 7 čakrami, zvučí se od 1. do 7.
  • 1. egyptský systém, který byl i součástí zasvěcování apod. Jsou to určité shluky zvuků, co si zvučíš do každé čakry. A pak můžeš kombinovat, třeba 1. se 7. a projdeš přes srdce. U strachu třeba můžeš 1. spojit se srdcem a potom 7. že to propojíš s tím „Kdo já jsem?“ a zakončíš ležatou 8, protože vše se vším souvisí a ten strach se transpormuje, rozpustí se. To je potom klidně na několika dennní semináře :). Nebo se propojuje 2. se 6., tvořivost s intuicí. Tvořivost bych měla spojit s intuicí, a když to přecedíš přes srdce, bude to pro lidi, bude to láskyplné, tvořivé a ne bořivé.
  • 2. vychází ze starých posvátných slabik z budhistických písmen a učení. Některé se dokonce nesmí říkat nahlas, že jsou tak silné a posvátné. A tyto se zvučit smí. a jsou to třeba ram jam, sam, ham…. a každý je ke každé čakře. A je velmi důležité co zvučíš za zvuk. Třeba u 1.čakry máš zvučet „lam“, ale nedělá se láááááám ale lllllllllllam. Ta souhláska je ta důležitá.
  • Potom se si můžeš dělat ležatou osmičku kolem hlavy a vyrovnávat si hemisféry a spoustu dalších věcí.

Máš zvuky pro pouštění a vypouštění? Ve sprše, na toaletě, při porodu…?

  • Je důležité co vokalizuješ.  Každá samohláska a souhláska má nějakou transformační schopnost. Takže když chceš něco uvolnit, třeba bolest, smutky, tak je dobré „E“. Každá samohláska nese svůj potenciál. „O“ je pro koncentraci. Dostat se k sobě a dát si lásku, tak je to „A“, protože to je první zvuk na světě. K uzemnění je „U“. Pro prošťouhnutí je dobré „I“. „I“ nejsilnější zvuk univerza, může být i ničivý, jako ultrazvuk, je to velká jasnost a koncentrovanost.

Solfeggio frekvence? Jak se dají používat?

  • Je to podpora pro určitě shluky souhlásek a samohlásek a nebo s mantrami k lepším výsledkům mého daného záměru. Zesiluje tu vibraci. Takové větší kombo 🙂

Jak poslouchat hudbu?

  • VMA. MP3 není dobrá
  • Zvuk se šíří kulatě, je skvělé používat všechny hloubky, výšky, středy zvuku a MP3 není kulatá, obírá zvuk o hloubky a výšky. Mozek ví, že tam mají být a hledá je, ale je rozhozený, že je musí hledat a pořád makat. Ještě je problém bezdrátových sluchátek. Nejlepší je živý koncert. 

Kotodama? Co je to?

  • Stará japonská technika o tom, co vše nesou samohlásky a souhlásky. Co za sebou každá energeticky má a k čemu se dají využít a souvislost se jmény.

Jak se ti pracuje s Lucií Loona na Dance To Extazy?

  • Je to vynikající, miluji to a všem doporučuji a tu poslední jsem si tedy fakt užila a jsem ráda, že jsem mohla být součástí.
  • Vše je zvuk i ticho. Dech, zvuk a ticho a to je všechno 🙂 Zvučíš a můžeš integrovat v tomto léčivém koloběhu. A objevíš se ty se svým autentickým zvukem.

Touto nádhernou větou bych ráda náš rozhovor skončila, protože to je myslím to nejpodstatnější. Děkuji Ti za rozhovor a těším se na seminář.

  • Také děkuji a těším se na všechny, kdo přijdou.

Petra Skoumalová

Patronka Loona Clubu a Loona Client Service Manager

Lektorka Loona Dance, lektorka zdravé výživy a intuitivního vaření, bylinářka, kuchařka, cukrářka, zpěvačka, tanečnice, dula, matka 5-ti dětí a rockerka

www.loonadanceacademy.cz

Sdílejte

Další články